Saturday 1 October 2011

Dun you ever give up boy!!!!!

merenung masa hadapan..hha!

hurm dah lame menyepi...blog n pon da besawang dah..naseb baik la aku ada orang gaji..huhu..hm..actually aku terlalu boring...dari hari ke hari juz aktiviti yang sama sering aku lakukan...tidur,bangun tidur terus on9..pastu makan..sembahyang xperlu cakap la..kita kan khalifah di muka bumi ni yang wajib menunaikan solat..hamba ALLAH..

Actually aku still rasa terkilan lagi sebab tak boleh sambung pegajian di peringkat ijazah..ye la kan..memandangkan ekonomi dalam negara kita n kian membangun,kian ramai golongan cendikiawan ataupon golongan cerdik pandai yang dilahirkan di negara kita ni,aku terfikir sejanak,macam mana lah aku nak bersaing untuk mendapatkan pekerjaan dengan berbekalkan kelulusan yang tidak seberapa n..hurm,at least sekarang n sume orang KENA ade degree (sekurang2nya)..jadi aku pon mula memikirkan masa depan aku..masa depan yang aku rasa kian gelap gulitaa!! hhaa..xde la..Allah itu tidak pernah kejam...

 kita tidak tahu apa yang akan terjadi pada masa akan datang walaupun rancangan yang sudah kita rencanakan dengan sebaiknya tidak semestinya berlangsung dengan jayanya tanpa kehendak dariNya..seperti perkataan yang sering kita dengar, 'kita hanya mampu merancang dan Allah menentukannya' kerana itu kita harus percaya bahawa apa yang diinginkan oleh Allah bukanlah satu kezaliman Allah terhadap hambanya,tetapi itu mungkin satu ujian NYA ataupun sengaja diberikan kita ujian itu untuk menghadiahkan kita masa depan yang penuh dengan harapan..dan sesungguhnya harapan itu sentiasa ada untuk hambaNya yang sering mengingati dan percaya kepadaNya

dan aku percaya,apa yang kita hajati itu,xsemetinya akan ditunaikan dengan segera..kita haruslah bermuhasabah terlebih dahulu kan?? huhu..betul la kata orang kan..dan aku sendiri pon melihat keadaan ini memang betoii..ape die?? huhu..orang cakap,dalam setiap keluarga 2,mesti ade sorang sibling yang....yang ape ek?? kalu orang kelantan cakap 'hok xbrapow nop jaddi' dan aku rasa dalam keluarga aku,aku lah yang dikatakan 'hok xbrapow nop jaddi' itu..knp? my brother,age juz 1 year older den me,tp dye pon da nk abis dgree da..insyallah,tahun n jadi cikgu la dengan keizinanNya..my olde sis plak,skrg n age 24..dia pon da nak habis master dah..insyallah tahun depan kerja..tapi aku? umur 21..tahun depan 22..satu kelulusan pon xdak! aiyyoo!!! hhaa..aku rasa temuduga aku untuk aku menjadi siswa di upsi telah aku jalankan sebaiknya,tapi mungkin nasib tidak menyebelahi aku lagi dan mungkin rezeki aku xde lagi..yela...pointer pon xsampai 3..mana ada org nak amek!! hau hau haum!

tapi peluang itu sentiasa ada..insyallah untuk intake seteusnya aku akan buat yang terbaik..dan aku akan buktikan bahawa aku n bukanlah seorang yang dop brapow nop jaddi!!!!insyallah peluang itu sentiasa ada kalau kita pndai mengabil kesempatan..kadang-kadang kita kena bersyukur sekiranya diberikan kesempitan dan kesusahan serta kepayahan kerana pada waktu itulah kita sering beribadat kepadaNya..mungkin sengaja tidak ditunaikan hajat kita agar kita kembali mengingatiNya setelah kita jauh dariNya..sebagai contoh,tidak pernah jemu bagi aku melakukan solat sunat hajat untuk meminta keizinan supaya lulus dan diterima menjadi siswa..tidak pernah kering bibirku menyebut namaMu pada setiap malam agar memperkenankan segala hajatku..tapi rezekiku tiada lagi..apepon sekarang ni aku kerja dulu..cari duit dulu..kalau jodoh aku awal pon aku tidak memilih..hahha..

apa yang penting.kita usaha,jgn putus asa,,
(cantik xtulisan aku) haha

Assalamualaikum...

No comments:

Post a Comment